صحبت های بطحائی از تعارضاتی كه باید مدیریت شوند
پروژه آسان: وزیر سابق آموزش و پرورش اظهاركرد: افزایش تعارض در سازمان ها منجر به كاهش عملكردها می شود پس باید یكی از مهم ترین اولویت ها و استراتژی ها مدیریت تعارض باشد.
به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، در گردهمایی مشترك اعضای شورای معاونان، مشاوران وزیر، مدیران كل ستادی و مدیران كل آموزش و پرورش استان های كشور، سید محمد بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش در دولت دوازدهم كه سخنران میهمان این گردهمایی بود، با قدردانی از تلاش ها و همراهی مدیران كل، اظهاركرد: طی دو سالی كه افتخار حضور در جمع شما را داشتم یكی از موضوعاتی كه بحث و بررسی می شد، سوژه تعارض بود كه با عنایت به شرایط كشور مدیران باید به آن توجه نمایند.
وی ادامه داد: تعارض فی نفسه پدیده بدی برای جامعه نیست اما اگر از حدی بالاتر برود آثار مخربی بر جای می گذارد و اگر تعارض را با تضاد هم مدلول نماییم به معنای این است كه بین افراد و نهادها تضادهایی در اولویت ها، روش ها و هدف ها وجود دارد.
بطحایی با اشاره به اینكه تعارض نشان دهنده اختلال در سازمان نیست، اظهار نمود: گاهی مدیران سازمان این تعارض را ایجاد می كنند و البته گاهی تعارض سبب تلاش و انگیزه بیشتر افراد می شود اما با افزایش تعارض، عملكرد كاسته می شود.
وزیر سابق وزارت آموزش وپرورش افزود: سطح تعارض در كشور ما به خط قرمز خودش رسید ه و آشكار شده است كه آثار تخریبی آن بالا رفته است پس باید یكی از مهم ترین اولویت ها و استراتژی ها مدیریت تعارض باشد و برای حركت در این راه تلاش های بسیاری انجام شده است.
وی اشاره كرد: در ساختار سیاسی كشور مراجع تصمیم گیر، باید با تصمیم های خود تعارض ها را كاهش دهند و اگر با سخنرانی، مصاحبه و پیگیری ها در جهت تعارضات باشیم در جهت خلاف منافع ملی گام برداشته ایم.
بطحایی اظهار نمود: خیلی از مسائل آموزش و پرورش باید درون سازمان حل وفصل شود و در فضای خطیری كه كشور با آن مواجه می باشد با هوشمندی كامل اختلافاتی كه ناشی از تعارض را مدیریت نماییم چونكه اهمیت مدیریت تعارض از اندیشیدن و تفكر برای یك مدیر ارشد مهم تر است.
وزیر سابق وزارت آموزش و پرورش اشاره كرد: سعی كردیم تا نظام آموزش و پرورش را یك گام جلو ببریم و سند تحول بنیادین نقشه راه ما بود و به جهت اینكه عملیاتی تر كار را جلو ببریم، سعی كردیم سند را از واژه های انتزاعی به مرحله عملیاتی برسانیم.
ایشان سپس افزود: در حوزه تحول محتوایی برنامه درسی، مهم ترین مبنا این بود كه مدرسه از وضعیت كسالت آور رها شود و خیز بلندی برای حذف آزمون ها و كتاب های درسی برداشته شد.
به گزارش معاونت اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، بطحایی در ادامه اظهار داشت: برنامه ویژه مدرسه گام مهم دیگری بود كه باهم آنرا پیش بردیم و مسیر بعدی كه برمبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیگیری كردیم، مدرسه محوری بود و برنامه های عملیاتی برای آن در نظر گرفته و اجرا شد.
وزیر سابق وزارت آموزش و پرورش تاكید كرد: مدرسه باید مسائل خودش را حل كند و روی پای خودش بایستد كه البته برای دست یابی به این مهم، شایستگی هایی لازم است.
منبع: پروژه آسان
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب