ممنوعیت برگزاری كلیه آزمون های چرتكه و كانگورو در مدارس كشور
پروژه آسان: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر ممنوع شدن برگزاری كلیه آزمون هایی چون چرتكه، كانگورو كه فقط بر تقویت قوای ذهنی دانش آموزان تمركز می كند و تربیت در آنها مغفول است، تاكید نمود.
به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا رضوان حكیم زاده در گردهمایی یك روزه روسا و معاونان آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان كرمان با اشاره به اینكه تربیت تمام ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاكید است، اظهار داشت: باید فضاهای مناسبی شامل كارگاه هنری، ورزشی و آزمایشگاه در مدارس در اختیار داشته باشیم و برنامه های درسی ما تمام ساحتی باشد.
وی با اشاره به اینكه شاید نكته اساسی جداكردن نقش تربیتی از كار معلمان بود، اظهاركرد: اغلب زمانی كه دانش آموزان در مدرسه می گذرانند با معلمان است و اگر بخواهیم نقش تربیتی را فقط به معلم پرورشی بسپاریم، سبب می شود فرصت هایی كه می توانستیم از رهگذر نقش تربیتی معلمان داشته باشیم، از دست بدهیم.
حكیم زاده افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تقدم با تربیت است اما برای تغییر نگاه و رویكرد ذی نفعان باید بیشتر تلاش شود. یكی از این ذینفعان خانواده ها هستند و اگر قبله آمال را كنكور و آموزش ببینند، نمی توان راه به جایی برد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه تعلیم و تربیت فقط بر عهده وزارت آموزش و پرورش نیست، اظهاركرد: حركت هایی در آموزش و پرورش و از دوره ابتدایی شروع شده است كه اگر سایر سازمان ها با آن هم جهت نباشند، صددرصد توفیق نمی یابد. هم اكنون تحت الشعاع قرار گرفتن تربیت از جانب برخی از رسانه ها با تبلیغات بی رویه مؤسسات كه حتی پیش دبستانی ها را هدف قرار داده است را شاهدیم.
وی با تاكید بر اینكه بدون شك حركت های شتاب زده و پوپولیستی كمكی نمی كنند، اظهار داشت: حذف آزمون ها كه چند میلیون مشتری داشت، آیا كار كمی بود؟ این حركت شروع شده است و می توانیم كم كم به دوره های دیگر تسری دهیم.
حكیم زاده اضافه كرد: برخی سیاست گذاری های خلاف سند تحول مانند تنوع مدارس و طبقاتی كردن مدارس می تواند این عدالت را در فراهم كردن فرصت های خوب یادگرفتن برای همه به صورت یكسان فراهم نكند.
وی با اشاره به اینكه سازمان سنجش مجری سیاست های كلان است و به خودی خود نقشی در این مورد ندارد، اظهار داشت: بطور قطع اگر هم افزایی و هم اندیشی به همراه كارشناسی تخصصی بین آموزش و پرورش و وزارت علوم وجود داشته باشد می توان امیدوار بود كه اتفاقات خوبی در زمینه تغییر جهت ارزشیابی ها رخ دهد. اگر هم نقدی در زمینه تربیت مطرح می شود به تنهایی متوجه معلمان نیست و آنها مجری سیاست هایی هستند كه ما تعیین می نماییم.
منبع: پروژه آسان
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب