نایب رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
برای خانواده های نیازمند برای استفاده از سامانه شاد موبایل خریداری شود
به گزارش پروژه آسان نایب رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشكلات بعضی از خانواده ها در تامین گوشی تلفن همراه جهت استفاده فرزندانشان از اپلیكیشن «شاد»، اظهار داشت: پیشنهاد ما اختصاص اعتباراتی از محل هوشمند سازی و تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس جهت تامین گوشی تلفن همراه برای خانواده های نیازمند است تا بتوانند از اپلیكیشن «شاد» استفاده كنند.
قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با ایسنا، درباره فواید و معایب استفاده از سامانه «شاد» (شبکه آموزش دانش آموزان) اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با بهره گیری از سامانه «شاد» تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد که جای تقدیر دارد، چون خواه یا ناخواه باید به سمت استفاده از فضای مجازی حرکت می کردیم که کرونا موجب تسریع در این روند شد. پس در مجموع کار بدی رخ نداده است.
وی با بیان این که سامانه «شاد» یکسری اشکالات نرم افزاری و سخت افزاری دارد، توضیح داد: یکسری از خانواده ها که تمکن مالی ندارند از تهیه گوشی تلفن همراه عاجز هستند، پس ضرورت استفاده از سامانه «شاد» به معنای تحمیل هزینه ای بر دوش خانواده جهت تهیه گوشی موبایل است. باید فکر اساسی صورت گیرد و آموزش با عدالت همراه باشد، یعنی تمامی نقاط کشور از امکانات لازم همچون اینترنت و پهنای باند برخوردار باشند. آموزش در سیستان و بلوچستان باید به اندازه تهران باشد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات نرم افزاری سامانه «شاد»، اظهار داشت: گلایه هایی وجود دارد در خصوص این که صداها در این سامانه با تاخیر وارد می شود و یا اصلا باز نمی گردد و دانش آموزان به خوبی نمی توانند با معلم ارتباط برقرار کنند که این اشکالات بجا بوده و اساسا به مرور زمان حل می شود، ولی ما الان شاهد وضعیت خوبی هستیم که بزرگترین شبکه مجازی آموزش به وجود آمده است.
احمدی لاشکی افزود: موضوع مهم آن است که برخی افراد تمکن مالی نداشته و نمی توانند گوشی تلفن همراه خریداری کنند، چند روز گذشته نشستی با وزیر آموزش و پرورش به همراه آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس داشتیم پیشنهاد شد که اعتباراتی از محل هوشمندسازی مدارس و تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس جهت خرید موبایل برای خانواده های محروم اختصاص داده شود.
وی توضیح داد: در بودجه سهم آموزش و پرورش از درآمدهای حاصل از عوارض دریافتی از مصرف کنندگان گاز از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد رسید؛ در احکام دائمی هم مقرر شد که مابه التفاوت این عوارض به وزارت نفت برای تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس داده شود که این رقمی بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان می شود. ۵۰۰ میلیارد تومان هم برای هوشمندسازی مدارس داده می شود که مجموع آن ۲۲۰۰ میلیارد تومان است می توان این رقم را صرف خرید گوشی موبایل برای خانواده هایی کرد که امکان خرید آنرا ندارند تا فرزندانشان از سامانه «شاد» برای آموزش استفاده کنند. البته این مساله منوط به شناسایی افراد نیازمند است.
احمدی لاشکی افزود: مثلا در استان مازندران ۹۶ درصد خانواده ها برای ثبت نام در سامانه شاد اطلاعات خودرا وارد کردند و چهار درصد مشکل داشتند، در کل کشور هم آمار به تفکیک استانها وجود دارد، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و کارگران روزمزد و خانواده های نیازمند مشخص هستند پس می توان پس از شناسایی به آنها موبایل هوشمند داد تا دانش آموزان از آموزش عقب نمانند. فراموش نکنید که ما باید به سمت آموزش مجازی حرکت می کردیم که کرونا وضعیت را تسریع بخشید.
این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ی عملی شدن این پیشنهاد اظهار داشت: از وزیر آموزش و پرورش خواستیم این مساله را در دولت مطرح کنند تا لایحه ای به مجلس ارائه شود. در غیر این صورت ما طرحی در این زمینه تهیه خواهیم کرد. اگر هم این مساله به عمر این دوره مجلس نرسید انتظارمان از نمایندگان مجلس یازدهم پیگیری آن است.
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب