آقامیری در اجلاس روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی مطرح كرد

سند تحول دانشگاه شهید بهشتی مبنای مدیریت ستادی این دانشگاه

سند تحول دانشگاه شهید بهشتی مبنای مدیریت ستادی این دانشگاه

به گزارش پروژه آسان، رئیس دانشگاه شهید بهشتی ضمن اشاره به تدوین سند تحول دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: این سند ۲۱ راهبرد دارد و از امروز بعنوان مبنای برنامه های دانشگاه و مدیریت ستادی قرار گرفته است و تلاش دارد سبک نوینی از برنامه ریزی توسعه دانشگاهی را بنا نهد.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، سید محمودرضا آقامیری در اجلاس روسای دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی که با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور و حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی درحال برگزاری است، اظهار نمود: امروز دانشگاه شهید بهشتی بعنوان یکی از دانشگاه های برتر در سطح کشور، از شبکه گسترده همکاران علمی برخوردار می باشد.
وی ضمن اشاره به بیشتر از ۱۰۷ هزار دانش آموخته و هزار عضو هیات علمی تمام وقت این دانشگاه، افزود: دانشگاه شهید بهشتی ۲۰ هزار داشجویان ایرانی و بین الملل، ۲۴ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده دارد و خویش را موظف به ایفای نقش پیشتاز از راه علم نافع می داند. دانشگاه شهید بهشتی در فصل جدید فعالیتهای خود تلاش دارد در حوزه های مختلف علم و فناوری کشور پیشتازان عمل کند.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به اینکه توسعه رشته ها و دانشکده های بین رشته ای مرجعیت ساز و گسترش همکاری علمی و بین الملی با کشورهای همسایه و همسو همچون اهداف دانشگاه شهید بهشتی است، توضیح داد: پیشتازی در ارتباط با صنعت و جامعه از راه انعقاد قراردادها و نقش آفرینی بعنوان اتاق فکر دولت و دانشگاه معین برای صنعت و معدن و تجارت همچون اقدامات دانشگاه شهید بهشتی است. با تشکیل یک فضای اخلاقی با کمک همکاران توانستیم در مقابل آپارتاید علمی نظام سلطه بایستیم.
اقامیری همینطور تلاش در جهت ایجاد خوابگاه های متاهلی و برنامه ریزی برای تأمین مسکن برای اعضای هیات علمی را از دیگر اقدامات دانشگاه شهید بهشتی عنوان نمود و اضافه کرد: خوشبختانه دانشگاه شهید بهشتی به دستاوردهای کنونی خود راضی نبوده و در تلاش است گامهای بلندتری بردارد. ازاین رو دانشگاه شهید بهشتی به تدوین سند تحول دانشگاه شهید بهشتی در افق ۱۴۱۲ با شعار دانشگاه "اخلاق مدار و آینده ساز"، همت کرده است. اعتلای اخلاق حرفه ای و بالندگی فرهنگی و سرمایه اجتماعی، گسترش مرجعیت دانشگاه در زمینه علم وفناوری، توسعه همکاریهای علمی و بین الملی و ارتقای جامعه جهانی دانشگاه از اهداف است. این سند ۲۱ راهبرد دارد و از امروز بعنوان مبنای برنامه های دانشگاه و مدیریت ستادی قرار گرفته است و تلاش دارد سبک نوینی از برنامه ریزی توسعه دانشگاهی را بنا نهد.
وی در قسمت دیگر سخنان خود ضمن اشاره به مشکل فضای فیزیکی دانشگاه شهید بهشتی، خطاب به معاون اول رئیس جمهوری، اظهار داشت: قراربود زندان اوین به دانشگاه ملحق شود، امیدواریم این مشکل را حل نماییم. دانشگاه ما به علت تحریم های ظالمانه زخم هایی برداشته است ولیکن حمایت شما می تواند این مشکل را حل کند.
به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، در قسمت دیگر این برنامه، سید احمدرصا خضری، مشاور وزیر علوم و مدیر کل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، در رابطه با اهداف برگزاری اجلاس روسای دانشگاه ها، اظهار نمود: این اجلاس اهدافی شامل گسترش تعامل میان ستاد و صف در حوزه آموزش عالی، شناسایی دقیق تنگناها و دشواری ها، شناسایی مشکلات مدیریتی و مالی و آموزشی و فرهنگی در ساحت دانشگاه، کوشش برای یافتن چاره مطلوب برای مشکلات، تبیین مسئولیت اجتماعی دانشگاه، کوشش برای عرضه راهکارهای مناسب برای بهبود سطح معیشت کارکنان شریف و یاوران علمی و اعضای هیات علمی بعنوان مغز متفکر آموزش علمی و... را دنبال می کند.


1403/06/26
12:28:24
5.0 / 5
23
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , پژوهش , دانشگاه
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر بدید
= ۸ بعلاوه ۴
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه