افزایش اضطراب معلمان در استفاده از فناوری و حضور در فضای مجازی
به گزارش پروژه آسان به قول رئیس مركز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، پژوهش ها نشان داده است كه اضطراب معلمان و خانواده ها در استفاده از فناوری های نوین و حضور در فضای مجازی افزایش یافته است.
به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، علی باقرزاده در نشست با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها با اشاره به اینکه اجلاس در هفت محور پیشبینی شده است، اظهار داشت: محور اول تا چهارم را تعیین خط مشی ها و برنامه های در رابطه با آغاز و تداوم آموزش در سال تحصیلی جدید، اجرای سند تحول و بسته های تحولی در زیست بوم جدید، فناوری های یادگیری در زیست بوم جدید، روش های پشتیبانی از معلمان دانش آموزان و خانواده ها در زیست بوم جدید برشمرد.
وی اظهار نمود: رویکرد اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور پشتیبانی علمی، نظری و اجرایی بازگشایی مدارس در دوره انتشار کرونا است.
باقرزاده در ادامه اضافه کرد: پژوهش ها نشان داده است که از سویی اضطراب معلمان و خانواده ها در استفاده از فناوری های نوین و از طرفی اشتیاق دانش آموزان جهت استفاده از فناوری و حضور در فضای مجازی افزایش یافته است، بنابراین این احتیاط و علاقه به استفاده از فناوری، شکاف دیجیتالی موجود را تشدید می کند که لازم است حمایت هایی را سازماندهی نماییم که مهارتهای معلمان و خانواده ها را به مهارت های دانش آموزان نزدیک شوند.
رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش پشتیبانی از خانواده ها، راهبری جریان آموزش و کنترل آن، عدالت و برابری فرصت های آموزشی و اقتصاد آموزش و پرورش را از دیگر محورهای اجلاس برشمرد.
بنا بر گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به اینکه تمامی مدیران و روسای مناطق آموزش و پرورش باید در این اجلاس حضور داشته باشند، اظهار نمود: هرچند این جلسات به صورت غیرحضوری برگزار می گردد اما تمامی مقررات جلسات حضوری را خواهد داشت همچون رعایت پروتکل های بهداشتی در این جلسات کاملاً ضروریست.
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب