یك استاد دانشگاه مطرح كرد
توجه به مخاطب در جهاد تبیین رسانه ای
به گزارش پروژه آسان، یک استاد دانشگاه اظهار داشت: همه دولت ها فعالیتهای رسانه ای داشتند و این دولت هم تلاشهای زیادی در جهت جهاد تبیین انجام داده و توانست از تمام پتانسیل رسانه ای استفاده نماید. دولت توزیع و تعدد رسانه ای زیادی داشت؛ اما از لحاظ کیفیت می توانست اقدامات بهتری برای انتشار اخبار در جهت دستاوردها انجام دهد.
احسان پوری، دکتری مدیریت رسانه در گفتگو با ایسنا، در رابطه با تببین رسانه ای دستاوردهای دولت اظهار داشت: بحث اطلاع رسانی از دستاوردها در دولت سیزدهم و دولت های گذشته آنگونه که باید در رسانه ها به اطلاع افکار عمومی نمی رسد. در مقابل بُرد خبری اخبار منفی از دولت ها دررسانه های داخلی و خارجی بالاتر از اخبار مثبت است.
وی با اشاره به اینکه باید اخبار دولتی به زبان مردمی بیان شود تا اثرگذار باشد، اضافه کرد: اطلاع رسانی در رسانه های دولتی آنگونه که باید افکار عمومی را اقناع کند، نیست. اخبار دولتی در چارچوب اطلاع رسانی روابط عمومی انجام می گیرد و گویا اطلاع رسانی اداری است. باید از قالب های مختلف رسانه ای برای تولید محتوا در بحث اثرگذاری برروی مخاطب استفاده نماییم تا توجه مخاطب جلب شود، این مساله به صورت دقیق انجام نمی گیرد.
پوری با اشاره به اینکه اولویت های مخاطب سنجیده نمی گردد، اظهار داشت: ازاین رو اخبار بر روی مخاطب اثر اقناع کننده ندارد. از طرفی بر ذهنیت مخاطب اخبار منفی تاثیرگذاری بیشتری دارند و بیشتر دیده می شوند؛ ازاین رو نیاز است در حوزه اطلاع رسانی دستاوردهای دولت، ذهنیت دقیق مخاطب شناسایی شود. بدین منظور باید برای تمام اقشار جامعه محتوا تولید شود. باید به نیاز رسانه ای مخاطب جوان، فرهنگی، بازنشسته، دانشگاهی توجه و برپایه آن محتوا تولید شود تا شاهد محتوایی باکیفیت با ضریب اثرگذاری بالا باشیم.
وی به توزیع محتوا در رسانه های مختلف اشاره نمود و اظهار داشت: اقدامات خوبی در توزیع محتوا در رسانه ها صورت گرفته است. تعدد رسانه در کشور بالاست و باید در بُعد کیفیت رسانه هم اقدامات اثر گذار صورت گیرد تا محتوای فاخر و مرغوب تولید و نظرمخاطب جلب شود. تولید محتوای با کیفیت هم درگرو شناسایی اولویت ذهن مخاطبان است و محتوا باید بر مبنای نیاز مخاطب تولید شود.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مسئولین نظام هم اذهان داشتند که در این موارد، اقدامات ضعیف بوده است. باید تولید محتوای رسانه ای فاخر و پرارزش باشد تا بتوان نظر مخاطبان را جلب نماید. همچنین، باید مبنای محتواهای انتشار یافته، صداقت و گره گشایی از ذهنیت افکار عمومی باشد و چشم انداز بهتری برای مخاطب ترسیم کند. صرفاً عرضه آمار و اطلاعات نمی تواند اثرگذار باشد. عرضه گزارش برای مخاطب عمومی قانع کننده نیست شاید برای حوزه های مدیریتی پرارزش باشد.
وی ضمن اشاره به خصوصیت های مثبت دولت سیزدهم اظهار داشت: همه دولت ها فعالیتهای رسانه ای داشتند و این دولت هم تلاشهای زیادی را در جهت جهاد تبیین انجام داده و توانست از تمام پتانسیل رسانه ای استفاده نماید. این دولت توزیع و تعدد رسانه ای زیادی داشت؛ اما از لحاظ کیفیت می توانست اقدامات بهتری برای انتشار اخبار در جهت دستاوردها انجام دهد. امروزه کیفیت محتواها بر توزیع محتوا ارجحیت دارد.
منبع: ezproject.ir
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب