کسب رتبه دوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی لایدن در بین دانشگاه های فنی مهندسی ایران

کسب رتبه دوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی لایدن در بین دانشگاه های فنی مهندسی ایران

به گزارش پروژه آسان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی لایدن در میان دانشگاه های فنی مهندسی در جایگاه دوم کشوری  قرار گرفت.


به گزارش پروژه آسان به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، نظام رتبه بندی لایدن، نتایج رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا در سال ۲۰۲۴ میلادی خویش را منتشر نمود. در رتبه بندی سالجاری این نظام، تعداد ۴۶ دانشگاه از ایران در جمع ۱۵۰۶ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

براساس رتبه بندی لایدن در سال ۲۰۲۴ ایران با ۴۶ دانشگاه، رتبه اول را در بین کشورهای اسلامی دارد.

لایدن یکی از نظام های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هرساله دانشگاه های برتر دنیا را بر مبنای مجموعه پیچیده ای از شاخصهای معتبر علم سنجی مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد. دانشگاه های جهان با دو دسته شاخص وابسته به اندازه و مستقل از اندازه در چارچوب ۴ معیار کلی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی در رتبه بندی لایدن مورد ارزیابی قرار می گیرند.

در رتبه بندی لایدن از تولیدات علمی دانشگاه ها در نمایه های پایگاه WoS استفاده شده است. بازه زمانی لحاظ شده در انتشارات دانشگاه ها ۲۰۲۲-۲۰۱۹ و استنادها تا آخر سال ۲۰۲۳ است.





منبع:

1403/04/24
09:45:57
5.0 / 5
237
تگهای خبر: دانشگاه , شاخص , صنعت , علم
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر بدید
= ۹ بعلاوه ۳
پروژه آسان
ezproject.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پروژه آسان محفوظ است

پروژه آسان

انجام پروژه