دریافت گواهینامه استاندارد بین المللی توسط ایرانداک
به گزارش پروژه آسان، رییس ایرانداک از دریافت گواهینامه استاندارد ISO 22301: 2019 برای مدیریت ادامه کسب وکار توسط ایرانداک آگاهی داد و اظهار داشت: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) گواهینامه استاندارد ISO 22301: 2019 را از LiberoAssuranceبا شناسه IR27114710222231 برای استقرار سیستم مدیریت ادامه کسب وکار دریافت کرد.
محمد حسن زاده، رییس ایرانداک در گفت و گو با ایسنا با بیان این خبر اظهار داشت: ادامه کسب وکار به ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺮای ادامه اراﺋﻪی ﻣﺤﺼﻮﻻت و خدمات در ﻫﻨﮕﺎم ﺑﺮوز ﯾﮏ اﺧﺘﻼل در درون ﭼﺎرﭼﻮبﻫﺎی زﻣﺎﻧﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮل و در ﯾﮏ ﻇﺮﻓﯿﺖ از ﭘﯿﺶ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﺪه اشاره دارد. استاندارد ایزو ISO ۲۲۳۰۱: ۲۰۱۹ یک استاندارد بین المللی برای استقرار، حفظ و ارتقاء مدیریت ادامه کسب وکار است. این استاندارد رویکرد سیستمی به مدیریت ادامه کسب وکار ارائه می دهد و به سازمان ها کمک می نماید تا راهبردها و فرآیندهای مدیریت ادامه کسب وکار خودرا تدوین، اجرا، و بهبود ببخشند.
وی با اشاره به اهداف اصلی این استاندارد اضافه کرد: تضمین ادامه عملکرد کسب وکار، مدیریت ریسک های ادامه کسب وکار، تدوین و اجرای برنامه های مدیریت ادامه کسب وکار، بهبود عملکرد مدیریت ادامه کسب وکار، تعیین مسئولیت ها و مرزها، مشارکت فرهنگی مدیریت در مدیریت ادامه کسب وکار و ایجاد آمادگی در برخورد با حوادث از اهداف این استاندارد است.
وی افزود: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، ماموریت اصلی خودرا با هدف افزایش رضایتمندی کلیه ذینفعان سازمان، بوسیله ارائه خدمات بدون وقفه محقق می کند. بدین جهت ایرانداک مبادرت به استقرار، حفظ و ارتقاء نظام مدیریت امنیت و تاب آوری-سیستم مدیریت ادامه کسب وکار برمبنای الزامات استاندارد بین المللی ISO ۲۲۳۰۱: ۲۰۱۹ کرده است و با رعایت الزامات قانونی و مقررات مرتبط جهت تضمین پیوستگی کسب وکار برای خدمات قابل ارائه، سیاست های اصلی خودرا به شرح زیر اعلام می دارد:
• پیش گیری از وقوع رویدادها بوسیله بهبود زیرساخت، افزایش آگاهی و ارتقاء فرهنگ مدیریت ادامه کسب و کار؛
• آماده سازی و واکنش سریع به یک رویداد مختل کننده و تخمین خسارت با بهره گیری از کارکنان دارای شایستگی؛
• افزایش توانایی و ظرفیتهای سازمان در پیش بینی و پاسخگویی به فرصت ها و تهدیدها با بهره گیری از توسعه مشارکت ها، مشاوره ها و الگوبرداری؛
• بازیابی سریع در زمان وقوع حوادث و پاسخگویی سریع به نیازهای ذینفعان؛
• برنامه ریزی جهت افزایش تاب آوری و کاهش خسارات در زمان وقوع حوادث؛
• ارتقاء امنیت و صیانت از کلیه دارایی ها؛
• افزایش ارتباط با تامین کنندگان و ارزیابی شرایط آنها جهت پیش گیری از وقوع وقایع غیرمترقبه؛
• ادامه کسب وکار بوسیله ارتقاء امنیت فیزیکی، امنیت سایبری و امنیت اطلاعات یکپارچه؛ و
• اختصاص منابع و بودجه لازم برای هدایت سیستم مدیریت ادامه کسب وکار.
این مطلب پروژه آسان را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب